جمعه ۱۱ اسفند ۰۲

قدیمی ترین و جدیدترین دوربین مداربسته ها

۱۸ بازديد

قدیمی ترین و جدیدترین دوربین مداربسته ها

دوربین مداربسته ها اوایل 1920 وارد چرخه زندگی ما شدند اما تا اواخر 1970 استفاده از دوربین مداربسته رایج نبوده و افراد کمی دوربین مداربسته داشتند و استفاده از آن را به رسمیت می شناختند.
دوربین مداربسته ها بعد از 1970 تخت تکنولوژی آنالوگ مورد استقبال قرار گرفتند و شرکت های زیادی شروع به فعالیت در این حوزه و تولید و توسعه دوربین مداربسته کردند.
با سرمایه گذاری عظیمی که در حوزه دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی شد خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت این سیستم ها به یک دوربین مداربسته هوشمند تبدیل شدند.
دوربین مداربسته های امروزی با استفاده از اینترنت و با  تکنولوژی تحت شبکه کار می کنند.
دوربین مداربسته ها با این تکنولوژی توانسته اند توجه بسیاری را امکانات ویژه ای که دارند جلب کنند.
برای خواندن یکی از بهترین های این مدل یعنی دوربین مداربسته تحت شبکه داهوا در ادامه با این مقاله همراه باشید.

دوربین تحت شبکه داهوا چه کار می کند
بهتر است برای توضیح یک سیستم امنیتی به سراغ بهترین آن یعنی دوربین تحت شبکه داهوا برویم که نمونه خوبی برای مثال زدن است.
دوربین تحت شبکه داهوا با انواع کیفیت های که دارد از 2 مگاپیکسل تا 24 مگاپیکسل در بازار موجود است.
دوربین تحت شبکه داهوا با استفاده از اینترنت و شبکه حاصل شده از کابل شبکه اترنت می تواند تصاویر را بدون سیم به دستگاه ضبط کننده خود انتقال دهد در ادامه با کم کردن حجم تصاویر  دوربین تحت شبکه داهوا آن ها در هارد دوربین مداربسته ذخیره می شوند.
یکی از مزایای دوربین تحت شبکه داهوا نسبت به نسخه قدیمی خود دوربین آنالوگ این است که این دوربین توانایی فشرده سازی تصاویر قبل از انتقال آن ها به دستگاه ضبط کننده را دارد.
دوربین تحت شبکه داهوا با تراشه ای که قابلیت های ویژه همش مصنوعی را در خود جای داده است وارد بازار شد و این قابلیت ها عبارتند از تشخیص چهره ، تشخیص حرکت ، شمارش افراد، نقشه گرمای ،ورود غیر مجاز افراد و اشخاص است که کمک زیادی به ارتقا سیستم دوربین تحت شبکه داهوا داده است. قابلیت های دوربین تحت شبکه داهوا توسط دستگاه ویدیو ریکورد کامل می شود و تصاویر دوربین تحت شبکه داهوا توسط این دستگاه آنالیز و پردازش می شوند.
دوربین تحت شبکه داهول اپلیکیشن را دارد که با نصب آن روی گوشی موبایل می‌توان تصاویر را از راه دور و در هر نقطه مشاهده کرد.
در ادامه جزییات بیشتر را درباره دوربین 5 مگاپیکسل داهوا توضیح خواهیم داد.
دوربین 5 مگاپیکسل داهوا یکی از دوربین مداربسته های تحت شبکه است البته داخل سیستم آنالوگ هم دوربین 5 مگاپیکسل داهوا پیدا می شود اما تعداد این دوربین ها محدود تر و  تفاوتی کوچک با سیستم ها تحت شبکه دارند.
دوربین های آنالوگ بعد از مدتی دچار افت کیفیت شده و تصاویر آن به اندازه 5 مگاپیکسل واقعی نخواهد بود.
دوربین 5 مگاپیکسل داهوا با تکنولوژی تحت شبکه علاوه بر اینکه عمر طولانی و مفیدی دارد هزینه های ذخیره سازی را با فرمت فشرده سازی خود کاهش داده است.
دوربین 5 مگاپیکسل داهوا با تصویر برداری از فریم مورد نظر آن را تا حد ممکن کم کرده و بعد به دستگاه ضبط کننده می فرستد همین‌طور دوربین 5 مگاپیکسل داهوا با تکنولوژی تحت شبکه با قابلیت هوش مصنوعی یک فریم از تصاویر دوربین را در هارد ذخیره و مادامی که تغییر جدید ثبت نشود همان را در هارد نگه می‌دارد و این به معنی بهینه سازی چند برابری مصرف هارد است.
شما میتوانید دوربین 5 مگاپیکسل داهوا را با  در انواع مدل دام ، بالت و اسپید دام آن تهیه کنید.
 بیشتر بخوانید: مقایسه دوربین مداربسته شیائومی و داهوا

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.