چهارشنبه ۱۶ اسفند ۰۲

ویدئو ریکوردر داهوا

۱۶ بازديد

شاید شنیده باشید که قلب تپنده یک سیستم امنیتی یا کلیدی ترین جزء آن دستگاه ضبط کننده است. ویدئو ریکوردر هایی که برای ضبط فیلم دوربین مداربسته در هارد استفاده می شود از جمله مهم ترین اعضا در سیستم امنیتی است. بعضی از سیستم های امنیتی به صورت جداگانه دستگاههی برای انجام این کار در نظر گرفته اند و بعضی دیگر این سیستم را داخل بدنه دوربین مداربسته جایگذاری کرده اند. بدون شک برای نصب سیستم امنیتی در ابعاد بزرگ نیاز به دسستگاههایی ضبط کننده است.

بیشتر مدل های دوربین مداربسته داهوا با ویدئو ریکوردر کار می کنند که دو مدل ان وی ار داهوا و دی وی ار داهوا را برای پاسخ دادن به این نیاز وارد بازار کرده است. در ادامه بخشی از قابلییت های این سیستم را خواهیم گفت:

 

 

DVR داهوا

DVR داهوا یکی از دستگاه های اولیه است که وارد بازار سیستم امنیتی شد نسخه های اولیه DVR داهوا قابلییت دریافت و ذخیره دیتای ویدئویی را در هارد داشتند. در واقع DVR داهوا با دریافت سیگنال های آنالوگ از دوربین آن ها را تبدیل به داده های دیجیتال کرده و سپس در هادر ذخیره می کند. به مرور دستگاه DVR داهوا پیشرفته شد و قابلییت های بیشتر را به خود اضافه کرد تا جایی که این ویدئو رکورد قادر به ذخیره فیلم های ای پی هم می باشد. نسخه های فعلی که قابلییت ساپورت بیشتر دوربین مداربسته ها را دارد XVR نام دارد قابلییت های این دستگاه DVR داهوا علاوه بر بهبود در عملکرد موارد زیادی را پشتیبانی می کند که ان وی ار ها قادر به انجام آن هستند در ادامه بخشی از وظایف ان وی ار داهوا که نزدیک به DVR داهوا است را می خوانیم

 

NVR داهوا

NVR داهوا فقط از دوربین مداربسته های ای پی شتیبانی می کند و علاوه بر وظایفی که دی وی ار قادر به انجام آن بود وظیفه پردازش و آنالیز دیتای ویدئوی را نیز دارد. NVR داهوا با داشتن قابلییت های هوش مصنوعی می تواند از دیتای ویدئویی خام یک خروجی معنا دار استخراج کند.

برای مثال در NVR داهوا که قابلییت تشخیص حرکت در آن وجود دارد می توان حرکات را آنالیز کرد؛ NVR داهوا قادر به تفکیک حرکات خودرو از انسان ها و حیوانات است به همین خاطر می توان با وارد شدن به تنظیمات NVR داهوا هشدارهای را مبنی بر تردد افراد تنظیم کرد. همچنین NVR داهوا با استفاده از این قابلییت ها دیتا ویدئویی را به صورت طبقه بندی شده ذخیره می کند و امکان سرچ بین دیتا بیس ویدئویی از این طریق راحت تر خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.