یکشنبه ۲۷ اسفند ۰۲

دی وی آر داهوا چست و چگونه کار میکند؟

۱۴ بازديد

دی وی آر داهوا چست و چگونه کار میکند؟

دی وی آر داهوا محصولی از شرکت داهوا است که در واقع همه کاره در سیستم امنتی به شمار می آید و بدون شک حذف دی وی آر داهوا از سیستم امنیتی غیر ممکن است. برای آنکه بدانید که دی وی آر داهوا چه میکند و چه وظیفه مهمی را در سیستم امنیتی دارد تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

دی وی آر داهوا به صورت کلی دیتای ورودی را از دوربین مداربسته دریافت کرده و بعد از فشرده سازی تصویر آن را در هارد دی وی آر داهوا ذخیره می کند؛ پروس فشرده سازی بخش مهم و اصلی کار دی وی آر داهوا یا هر سیستم امنیتی دیگر می باشد چرا که میزان حجم فشرده سازی می تواند در فضای ذخیره سازی نقش زیادی داشته باشد از طرفی بعضی از دستگاه های ضبط کننده اگرچه حجم تصاویر را تا حد زیادی کاهش می دهند اما از طرفی با پایین آوردن کیفیت تصاویر فشرده سازی ناموفقی خواهند داشت.

دی وی آر داهوا با داشتن قابلییت های بیشتری بر روی تراشه هوش مصنوعی خود توانسته است امکان تشخیص حرکت، تشخیص چهره، شمارش افراد و بسیاری از موارد دیگر را به وجود آورده است؛ درهمه این موارد دی وی آر داهوا نقش ثانویه و مهم تر را دارد اما دوربین مداربسته امکان اولیه آن را به وجود آوره که در ادامه توضیح می دهیم.

 

دوربین مداربسته داهوا

در واقع ترکیب دوربین مدار بسته داهوا با دی وی آر داهوا است که امکانات سیستم امنیتی را به وجود می آورد اما دی وی آر داهوا نقش پردازش و آنالیز داده ها را دارد اگر برایتان سوال است که آنالیز چه داده هایی را میکند باید جواب دهیم که همان داده های ویدئویی است که از آن ها نتیجه گیری های را استخراج میکند. دوربین مدار بسته داهوا با قابلیت تشخیص حرکت با فیلم برداری محوطه دیتای فضای اطراف را به ضبط کننده می فرستد در ادامه با  مقایسه فریم به فریم خروجی تصویر دوربین مدار بسته داهوا با تشخیص حرکتی در تصویر جدید نسبت به تصویر قبلی به سرعت اعلام تشخیص حرکت  میکند که این ویژگی دوربین مداربسته داهوا تو مزیت را در پی دارد یکی آن که هشداری مبنی بر تشخیص حرکت به دارنده دوربین مدار بسته داهوا ارسال می شود و دوم آنکه دی وی آر داهوا تا زمانی که در تصویر تغییر جدیدی حاصل نشده باشد تصویر قبلی را در هارد ذخیره میکند.

در نتیجه با ثبت کردن یک فریم از تصویر دوربین مدار بسته داهوا در هارد شاهد کاهش حجم چشمگیری از فضای ذخیره سازی آن خواهیم بود.

به طور کلی ترکیب و جفت کردن دو دستگاه دوربین مدار بسته داهوا و دستگاه ضبط کننده آن قابلییت های زیادی را در اختیارتان خواهد گذاشت که با استفاده از آن می توانید یک دوربین امنیتی هوشمند داشته باشید دوربینی که به جای ثبت تصاویر به صورت

کلاسیک می تواند مانند یک نیری انسانی یا حتی فراتر از آن یک نگهبان 24 ساعته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.